Alles wat je voor, tijdens en na je evenement wil weten
als je bij ons een photobooth huurt
Hieronder zie je een kleine selectie van waar we de afgelopen tijd met onze fotobooths zoal geweest zijn. De foto wordt groter als je er op klikt dan kan je je alvast een klein beetje op je eigen event in de fotobooth wanen 😉
Ofwel:
Algemene Voorwaarden à la crème
- Het is van belang dat wij het juiste/precieze adres van de locatie weten. Zonder die informatie wordt het thema van de avond voor ons namelijk “als een kip zonder kop”. Kan je indien van toepassing alsjeblieft melding maken van afwijkende laad/los plekken en eventuele afwijkende tijden (door paaltjes omhoog in de stad, pont die niet meer vaart, “klaar-over” staking in het dorp)
- We kunnen eigenlijk bij elke locatie terecht en omdat onze photobooth is opgebouwd uit delen. Als we cool willen klinken zeggen we weleens: “onze photobooth is modulair”. Hij kan dus in elke lift en past door elke deur. Opgebouwd is hij 2,30 hoog, hij is 1,00 diep en 2,50 breed (denk aan de ruimte van een kleine 3-zitsbank)
Zit het ontwerp van de fotostrip bij de prijs inbegrepen?
- We kunnen eigenlijk bij elke locatie terecht en omdat onze photobooth is opgebouwd uit delen. Als we cool willen klinken zeggen we weleens: “onze photobooth is modulair”. Hij kan dus in elke lift en past door elke deur. Opgebouwd is hij 2,30 hoog, hij is 1,00 diep en 2,50 breed (denk aan de ruimte van een kleine 3-zitsbank)
Ik ga bij jullie een photobooth huren. Hoe werkt het met de betaling?
- Voor een goede officiële offerte en factuur is het van belang dat we de juiste factuurgegevens hebben. Vooral bij bedrijven kan het op de kleinste dingen mis gaan, denk aan ordernummers of kostenplaatsen.
- We sturen je ruim een week voor je evenement een factuur. Eventuele bijkomende kosten zoals het langer draaien van de photo booth dan de afgesproken tijd of bijvoorbeeld parkeerkosten factureren we achteraf.
We waren blij met het huren van jullie photobooth. Wanneer krijg ik de digitale foto’s?
We proberen de digitale foto’s snel bij je in de mail te hebben. Je krijgt van ons een link naar je persoonlijke fotogalerij die je ook kunt delen met je gasten! We zijn alleen niet altijd in staat om na het huren van de photobooth dezelfde dag nog de link te versturen. Ons streven is om dit in de week na het evenement te doen.
Wat gebeurt er als ik het feest afzeg?
- Natuurlijk denken we graag mee als er gekke omstandigheden zich voordoen. We zijn er niet op uit om “koste wat kost” de onderstaande punten te handhaven, maar we willen er wel op wijzen dat we ons op de nader te noemen punten kunnen beroepen.
- Bij het afzeggen van het huren van de photobooth zijn we tot 2 weken van te voren de moeilijkste niet en zullen we niks in rekening brengen.
- Binnen 14 tot 7 dagen van te voren kunnen we nog proberen om andere mensen de photobooth te laten huren en om de photobooth dus elders in te zetten, maar is het wel moeilijk en is er de kans dat het niet lukt. In dat geval rekenen we de helft van de huur van de photobooth zonder reiskosten.
- Bij afzeggen binnen 7 dagen van de huur van de photobooth balen we best wel, want huren van de photobooth door anderen is dan hoogst waarschijnlijk van de baan. Om dit verlies te compenseren zullen we de volledige factuur zonder reiskosten in rekening brengen.
Hoe verloopt het contact na bevestiging van de offerte?
Jullie photobooth heb ik ingehuurd op mijn feest, maar wat gebeurt er eigenlijk tijdens en voor de opbouw?
- Het streven is om uiterlijk 1 uur van te voren aanwezig te zijn en liefst zijn we wat eerder, maar ook bij ons kan het wel eens gebeuren dat er beren op de weg liggen. In dat geval houden we je op de hoogte.
- Over het algemeen nemen we zelf contact op met de locatie om de start van de opbouw door te spreken, maar het kan gebeuren dat de planning door onverwachte omstandigheden wijzigt.
- We zullen jou of je contactpersoon altijd proberen op de hoogte te houden, maar maak je geen zorgen als de tijdsplanning anders loopt / als we ipv. 3 uur van de voren 1,5 uur van te voren aanwezig zijn.
Gebeuren er wel eens onverwachte dingen tijdens de opbouw van de photobooth? Hoe lossen jullie dat op?
- Een uur is over het algemeen ruim voldoende voor een soepele opbouw, tenzij er veel beren op de weg te vinden zijn en dat gebeurt weleens.
- Het is voor ons lastig om in de planning en prijs voor het huren van de photobooth rekening te houden met onverwachte obstakels, dus we horen het graag van te voren als ze er zijn. Dan kunnen we namelijk met je in overleg voor een oplossing en dat is niet persé een toeslag op de factuur 😉
- Het kan zijn dat we andere activiteiten storen met onze opbouw en dat we eerder aanwezig moeten zijn en als dit het geval is hebben we hierover graag overleg.
- Mocht je bepaalde vertragende factoren toch over het hoofd hebben gezien die er voor zorgen dat we niet precies op tijd kunnen starten, dan vinden wij het niet erg als jij het ook niet erg vindt. We willen voorkomen dat er achteraf een vervelend gevoel ontstaat over een vertraagd begin.
- Een helpende hand helpt: Er kan dus soms een onverwachte vertragende factor optreden en 99 van de 100 keer gaat het goed, maar soms ook niet. Het meeste werk voor ons zit hem in het verplaatsen van de photobooth van de auto naar de bedoelde plek. Mocht het toch ergens krap worden is de beste en snelste oplossing om samen te werken en dan doen een paar helpende handen heel veel goed om alles toch op tijd draaiende te hebben.
Hoe voorkomen jullie dat jullie in de penarie raken?
Om te voorkomen dat we in de spreekwoordelijke “penarie geraken”, volgt hier een duidelijk lijstje met vertragende factoren waar we in de loop der jaren tegenaan zijn gelopen en waar we graag van te voren iets over weten.
- Liften: We passen overal in en als je het fotohokje huurt dan brengen we hem in delen, maar meerdere ritjes met een lift kosten veel tijd. Probeer vooraf goed in te schatten of dit tijdsverlies kan opleveren.
- Trappen: We komen overal omhoog, maar de photobooth komt in delen. Als we alle delen apart een trap op moeten tillen kost dit veel tijd en moeite. Het is fijn als we daar hulp bij hebben en/of het van te voren weten. (Als Dikkertje Dap belt om te helpen, zeg dan maar dat het niet hoeft. Hij probeert het elke keer weer, maar het enige dat hij doet is zitten).
- Een volle zaal/kruipdoor, sluipdoor gebouw: De slalom is een favoriet onderdeel van ons en we zijn er ook goed in, maar we zijn sneller in de rechte lijn. Een toeristische route door een locatie is mooi, maar tegelijkertijd tijdrovend.
- Stroom: Zonder stroom geen photobooth. Als het nog geregeld moet worden is dat ok, maar het kost wel tijd.
Wat gebeurt er eigenlijk bij calamiteiten?
- Een vervelend stukje, maar we moeten het er toch even over hebben…Onze photobooth kan veel hebben en er gebeurt zelden iets, maar bij schade door toedoen van je gasten zullen we bovenop de factuur voor het huren van de photobooth een factuur met het schadebedrag sturen. Om schade te maken moeten ze overigens wel heel onbehouwen worden.
- Een verkorte draaitijd tijdens de huur van de photobooth als gevolg van baldadige gasten en/of schade is vervelend, maar op de factuur geven we dan geen korting. Hufterproof is onze photobooth zeker, maar als het moet kan alles kapot. Baldadig zijn is volgens ons: – aan de apparatuur zitten, – personeel lastig vallen, – besluiten om in het fotohokje een amicaal wedstrijdje “vrij worstelen voor gevorderden” te doen.
- Bij een verkorte tijd van de huur van de photobooth, doordat wij niet zijn ingelicht over de eerder besproken “penarie” zullen we geen korting geven.
- Bij vertraging door uitloop van andere activiteiten is er geen korting.
- In overleg kunnen we wel langer doorgaan en daarvoor geldt het uurtarief zoals in de eerste prijsopgave vermeld.
De hand in eigen boezem steken
- Als het nodig is steken wij de hand in eigen boezem. Dit betekent dat als we minder uren draaien door ons eigen toedoen, we een uurprijs op de huur van de photobooth in mindering brengen op de factuur.
- Bij minder dan de helft aan draaitijd door ons eigen toedoen, zal de factuur komen te vervallen. Dit geldt dus ook als we onverhoopt niet aanwezig kunnen zijn.
De hand in eigen boezem steken
- Als het nodig is steken wij de hand in eigen boezem. Dit betekent dat als we minder uren draaien door ons eigen toedoen, we een uurprijs op de huur van de photobooth in mindering brengen op de factuur.
- Bij minder dan de helft aan draaitijd door ons eigen toedoen, zal de factuur komen te vervallen. Dit geldt dus ook als we onverhoopt niet aanwezig kunnen zijn.
Is er nog meer waar we rekening mee moeten houden?
Jazeker is er meer!
Geen of verre parkeerplek/ laden & lossen plek
- We passen niet in een normale parkeergarage en afgesloten stadscentra en/of stadscentra die alleen toegankelijk zijn voor vergunninghouders, zorgen voor een probleem. Parkeerkosten en boetes vanwege niet vooraf overlegde onvermijdelijke/verboden plekken om te lossen zullen wij, helaas, bij je in rekening moeten brengen. Tenzij je in overleg akkoord bent met een vertraagde start door de lange loopafstand.
- Een onhandige of nog geen plek bedacht voor de photobooth: Wij zijn met alles akkoord, maar soms is een plek onhandig bedacht en moeten we toch verplaatsen. Soms is men niet bekend met de term “regeren is vooruitzien” en is er niks bedacht. Daar gaan we niet dood van, maar…2 woorden 9 letters…duurt lang.
- Het laatste punt vormt een mooi bruggetje naar het volgende epistel.
Waar kunnen we het fotohokje het beste plaatsen en wat zijn de maten?
Het is handig als je van te voren hebt nagedacht over de plaatsing van de photobooth. Hou daarbij rekening met:
- De ruimte: Onze photobooth is 2,30m hoog (2,00m is ook mogelijk), 1,00m diep en 2,50m breed. Er zullen vaak gasten omheen staan en dus is een smalle gang van 1,50m onhandig. De fotozuil is 60 cm2 en 2,30m hoog (inclusief flitser). Voor green-screen hebben we minimaal 4,00m2 nodig en een hoogte van 2,50m.
- De aanloop: Het is handig dat het fotohokje op een plek staat waar je gasten ook daadwerkelijk komen. Muziek van de DJ is geen obstakel voor entree.
- Stroom: Graag willen we dat er binnen 5 meter een stroompunt/stekkerblok/haspel te bereiken is voor ons. We gebruiken weinig stroom (600w piek) en we kunnen dus overal bij inprikken als het moet.
- Vlakke vloer: Een paar oneffenheden is geen ramp. Binnen klinkers ook niet, maar hellende vlakken zijn nooit leuk en daar begeven wij ons niet graag op. Evenals op glad ijs 😉 Badum Tssss
- Het weer: De photobooth buiten plaatsen kan alleen als Piet Paulusma zeker is dat het droog blijft. Het huisje is wel regenbestendig. Oet Moan!
Wat doen jullie na het huren van de photobooth met de afbouw?
Verwachtingen Managen voor, tijdens en na je evenement, feest of bruiloft
Er zijn nog wat aandachtspunten voor het managen van de verwachtingen voor, tijdens en na je evenement. Want het is voor jou fijn als wij alles verzorgen in overeenstemming met jouw wensen.
Een kist met zo’n 10/15 eigenzinnige attributen ofwel photobooth props.
Van pruik tot Bert (en natuurlijk Ernie) tot rare hoed.
Als je besloten hebt om je photobooth bij ons te huren en je nog specifieke wensen/voorkeuren hebt met betrekking tot de attributen (mits nog niet aangegeven), laat dit dan alsjeblieft even weten? Dan kijken wij of we daar iets in kunnen doen.
Achteraf is het zonde om te horen dat je bij de photo booth graag brilletjes op stokjes had willen huren…dat kunnen we namelijk gewoon regelen (we vinden zelf bv. Kermit de Kikker in een koekenpan alleen wat leuker).
Hou er rekening mee dat onze fotohokjes technische apparaten zijn en die hebben soms even onderhoud nodig.
Dat betekent niet dat ie kapot is of dat er minder foto’s gemaakt kunnen worden. Net als bij koffie en bier is er altijd genoeg voor iedereen. Alleen moet je soms even wachten tot het fust verwisseld is (papier), of staat het koolzuur even te laag (camera/software instellen).
– Wij hebben (het zal je niet verbazen) ook weleens mensen voor het eerst werken
En die moeten net als degene die zijn eerste bardienst draait, soms even wennen/zoeken. Dat betekent niet dat ze niet zijn opgeleid/ingelicht, of dat de photobooth kapot is. Dit betekent slechts dat ze iets langer over “het verwisselen van het fust” doen. Wij zijn op de achtergrond altijd aanwezig om ondersteuning te bieden en ook hier geldt… de foto’s zijn nooit op en er is altijd genoeg als ze er even niet uitkomen, kunnen ze altijd nog geprint worden.
– De technische ondersteuning die we aanbieden is niet altijd afhankelijk van fysieke aanwezigheid
– Begeleiding betekent voor ons wat anders dan van entertainment bij de photo booth
Aangezien elk feest en elke opdrachtgever anders is en we hebben ervaren dat interpretatie “van enthousiast begeleiden” voor velen anders is, willen we ons dus niet wagen aan deze termen.
Bellen kan op 030-3205000 (heeft onze voorkeur) en WhatsApp.